Part 5

| 2009年2月24日

Special thanks to Melora of History of Hyrule for cropping and scaling the pages! On to Part 6! Related ArticlesPart 3Special thanks to Melora of History of Hyrule for cropping and scaling the pages! On to Part 4! Part 1Special thanks to Melora of History of Hyrule for cropping and scaling the pages! On to […]

you – Visionen im Spiegel

| 2009年2月22日

Related ArticlesRadical Dreamers Osanai te ni tsutsunda That trembling light Furueteru sono hikari o I concealed in my young hands Koko made tadotte kita I followed here Jikan no fuchi o samayoi Wandering the brink of … KotonohaA translation commissioned by RahanAkero. Kotonoha is by Mintjam, a band known for a variety of anime and […]

Asadoya Yunta

| 2009年2月15日

Related ArticlesJidai 今はこんなに悲しくて I’m so sad right now 涙もかれ果てて My tears have all dried up もう二度と笑顔には It doesn’t seem like なれそうもないけど I’ll ever … Voices 一つ目の言葉は夢 眠りの中から 胸の奥の暗闇を そっと連れ出すの 二つ目の言葉は風 行くてを教えて 神様の腕の中へ 翼を煽るの …

Tough to Fix (Part 2)

| 2009年2月12日

The Legend of Zelda: Ocarina of Time news, direct from the production area! The Zelda team chosen by Shigeru Miyamoto created Zelda 64 with surprising stubbornness! One part of that stubbornness was to do a stubborn interview. We’ll pass on a small part of that interview from the top of 1101’s nearby tree. (1-16) Looks […]

Week 2 Part 2

| 2009年2月2日

アジナー: 「おおお、霧も晴れて良い天気になってきた」 「迷宮で迷っている若者よ、一度地上へ戻ってみてはどうじゃ?」 「前にも言ったが、迷宮から一気に戻るにはオカリナを吹くんじゃぞ」 占い師: 「アジナーさま」 アジナー: 「どうした?」 占い師: 「また若者の周りに不思議な力が集まっています」 アジナー: 「そうかぁ、ハイラルの不思議な力じゃな」 占い師: 「5、4、3、2、1」 「また力は消えてしまいました」 アジナー: 「若者よ、今日もお前を守る力が働いているようじゃ。頑張れ」 占い師: 「アジナー様」 アジナー: 「どうした?」 「また妖精の影が見えてきました」 アジナー: 「そうか。若者よ、妖精は触れるか、虫取り網で捕まえるのじゃ」 兵士: 「姫。カカリコ村で変な商人が勝手に商売を始めていますが、 いかがいたしましょうか?」 ゼルダ姫: 「何を売っている方なのですか?」 兵士: 「それが・・・何も入っていない空瓶なのです」 ゼルダ姫: 「空瓶・・・ですか・・・」 「それは、たぶん虫や薬を入れられる便利な瓶です」 「光の勇者よ、聞こえましたか?」 「カカリコ村へ向かってください」 「光の勇者よ、聞こえますか?」 「わたくしは勇者リンクから聞いた話を思い出しました」 「恐ろしい魔物の話です」 「その者は鉄の仮面をしていて、体はとても頑丈で剣ではまるで刃が立たなかったそうです」 「しかし、リンクの仕掛けた爆弾が何回か仮面に当たったとき、 鉄の仮面が壊れて、顔がむき出しになったそうです」 「仮面の下の顔が弱点だったそうです」 「もしそのような魔物がいたら、爆弾を試してください」 「あなたの勇気がこのハイラルに希望の光を導いています」 「雨が上がり霧が晴れたのが何よりの証拠です」 「わたくしにはあなたを励ますことしかできませんが、 光の勇者よ、頑張ってください」 アジナー: 「占いのほうでは何とでておるのかな?」 占い師: 「ネアンデールタール」 「敵が必ずルピーになります」 アジナー: 「そうか。聞こえたか、若者よ」 […]